نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2203
-
الف
+

معرفی فرهنگ و زیبایی‌های افغانستان در جشنواره بین الملل دانشگاه تهران

جشنواره بین‌الملل دانشگاه تهران با حضور دانشجویان و هنرمندان افغانستانی آغاز به کار کرد.

جشنواره بین‌الملل دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور دانشجویان و هنرمندان افغانستانی و همچنان 34 کشور دیگر آغاز به کار کرد.

به گزارش آی فیلم 2 ، جشنواره بین‌الملل دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران با حضور دانشجویان و هنرمندان افغانستانی و همچنان 34 کشور دیگر از روز گذشته 2 ثور(اردیبهشت) در دانشگاه تهران آغاز به کار کرده و تا روز چهارشنبه 4 ثور ادامه خواهد داشت.

دانشجویان افغانستانی این دو دانشگاه در این جشنواره، گوشه‌ای از فرهنگ، آداب و رسوم و صنایع دستی خود را به نمایش گذاشته‌اند.

«رامین کردی» معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره برگزاری این جشنواره گفت : این نمایشگاه به صورت مشترک با حضور دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شده است.

به گفته وی دانشکده علوم پزشکی تهران دانشجویانی از 46 کشور دارد که دانشجویان 35 کشور در این جشنواره شرکت کردند.

«کردی» خاطرنشان کرد که این جشنواره فرصتی است برای دانشجویان بین‌الملل که فرهنگ کشور خودشان را برای بازدیدکنندگان ارائه بدهند.

هم‌چنان جشنواره بین‌الملل فرصتی برای تبادلات فرهنگی و علمی بین رشته‌های مختلف است.

وی افزود که روز سه شنبه 3 ثور(اردیبهشت) هم یک فستیوال غذا میان دانشجویان بین‌المللی این دو دانشگاه برگزار می‌شود و روز چهارشنبه(4 ثور) اختتامیه این جشنواره است.

صنایع دستی هم چون لباس‌های سنتی، تابلوفرش، تابلوهای خطاطی و هم‌چنان سنگ‌های نفیس افغانستان از جمله آثاری است که در دو غرفه افغانستان به نمایش درآمده و بیان‌گر فرهنگ و آداب و رسوم کشور است.

«حمید خلیلی» دبیر کانون فرهنگی اندیشه نور و از دانشجویان حاضر در غرفه‌های افغانستان در مورد هدف شرکت در این جشنواره به آوا گفت: هدف از شرکت کردن در این جشنواره، این است که بتوانیم فرهنگ و زیبایی‌های افغانستان را معرفی کرده و همچنان دانشجویان ایرانی و بسیاری از کشورهای دیگر که نسبت به افغانستان شناخت ندارند، نسبت به کشور ما شناخت پیدا کنند.

مراسم اختتامیه این نمایشگاه، بعد از ظهر روز چهارشنبه 4 ثور(اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر